Als u niet tevreden bent over onze dienstverlening, dan vinden wij dat heel vervelend. Wij stellen het op prijs als u ons dat laat weten.
Wat is een klacht?
Wij zien elke uiting van ongenoegen van u als klant over onze werkwijze, de informatie die we hebben verstrekt en/of de dienstverlening van De Geldboer als klacht.
Hoe behandelen wij uw klacht?
U kunt uw klacht eenvoudig via de e-mail indienen.
Na ontvangst van de klacht krijgt u van ons binnen 2 weken een ontvangstbevestiging.
Binnen 8 weken na ontvangst of 6 weken na de ontvangstbevestiging van de klacht reageren wij inhoudelijk op de klacht.
Heeft u een klacht over een financieel product dan sturen wij uw klacht door naar de geldverstrekker. De geldverstrekker zal uw klacht verder behandelen, maar wij staan u terzijde in de afhandeling ervan.
Beoordeling onafhankelijke derde
Als wij uw klacht over ons, of de geldverstrekker de klacht over hun, niet naar tevredenheid hebben kunnen afhandelen kunt u uw klacht opnieuw laten beoordelen door de volgende onafhankelijke partijen:
- Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid);
- Kantonrechter.
Kifid
Voordat u de stap naar het Kifid zet, zal zij u erop wijzen allereerst de klachtenprocedure bij ons, of de klachtenprocedure bij de geldverstrekker, te doorlopen.
Het indienen van de klacht bij het Kifid moet in beginsel binnen 1 jaar na het indienen van de klacht en binnen 3 maanden na de schriftelijke ontvangst van een definitief standpunt. Ook bij niet tijdig (binnen 8 weken na ontvangst of 6 weken na de ontvangstbevestiging van de klacht) inhoudelijk reageren op de klacht, kunt u naar het Kifid.
Op kifid.nl vindt u meer informatie over de voorwaarden en hoe u een klacht kunt indienen bij het Kifid.